عمل بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی : چشم ها علاوه بر اهمیت بسیار زیادی که به دلیل بینایی دارند از نظر زیبایی شناسی نیز عضوی بسیار مهم و اساسی در صورت به شمار می روند. این عضو از نقش پررنگی در ارتباط با دیگران برخوردار بوده و نشان دهنده حالات روحی و خلقی افراد می باشد. ( جراحی زیبایی پلک )

از جمله مشکلاتی که زیبایی چشم ها را تحت تاثیر قرار داده و ممکن است به طور مادرزادی در افراد وجود داشته یا با گذر زمان و طی روند پیری در آن ها ایجاد شده باشد افتادگی پلک می باشد.

لازم به ذکر است میزان شلی و افتادگی پوست پلک در برخی موارد به قدری زیاد است که بینایی فرد را نیز مختل می کند.

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی از جمله محبوب ترین روش های جراحی زیبایی است که مشکلات موجود در پلک ها را می توان با انجام آن رفع و موجب دوچندان شدن زیبایی افراد شد.

بلفاروپلاستی

موارد منع انجام جراحی پلک چیست؟

برای انجام جراحی زیبایی پلک نیز همچون سایر عمل های جراحی موانعی وجود داشته و آن را دچار محدودیت می نماید. ما در ذیل به شرایطی که ممکن است بلفاروپلاستی را به یک عمل جراحی مشکل ساز و پرخطر تبدیل نماید اشاره نموده ایم:

• سندرم چشم خشک یا همان مشکل تولید ناکافی اشک
  • عفونت های درمان نشده و فعال چشم
  • مبتلا بودن بیمار به مشکلات تیروئید همچون کم کاری تیروئید یا بیماری گریوز

عوارض جراحی پلک چیست؟

چنانچه بیمار قبل از جراحی در انتخاب پزشک خود حساسیت به خرج داده و با صرف زمان و دقت کافی بهترین جراح پلاستیک را انتخاب نماید، همچنین در رعایت و انجام نکات مراقبتی قبل و بعد از جراحی پلک کوتاهی نکند به جز درد، کبودی، خشکی موقت چشم، تورم و تاری موقتی دید که بروز همگی بعد از این جراحی زیبایی بسیار شایع بوده و موقتی نیز هستند دچار عارضه جدی و خاصی نخواهند شد.

اما در صورت عدم رعایت دستورالعمل های بعد از جراحی و همچنین عدم انتخاب یک پزشک حاذق و مجرب ممکن است بیمار به عوارضی که در ذیل آورده و جدی نیز هستند دچار شود:

• تاری همیشگی درد
  • جای زخم های نامطلوب
  • بی حس شدن پلک ها
  • از دست دادن بینایی
  • آنتروپیون یا اکتروپیون و غیره.

هزینه جراحی زیبایی پلک

نکته ای که افراد باید در رابطه با هزینه های جراحی پلک در نظر بگیرند این است که بیمه هزینه های این جراحی زیبایی را تقبل نکرده و خود فرد باید نسبت به پرداخت هزینه های این جراحی که شامل دستمزد پزشک، هزینه آزمایشات، هزینه داروها و بیمارستان می باشد اقدام نماید.