به عقیده بسیاری از افراد داشتن بوکال در درون دهان و لپ موجب جذابیت بیشتر آن ها شده و این ویژگی را یکی از نشانه های زیبایی می دانند. با این حال افرادی نیز وجود دارند که از داشتن لپ زیاد و چهره ای گرد ناراضی بوده و بر این باورند که لپ های آن ها هنگام خنده موجب بدفرمی صورت شان می شود به گونه ای که انگار شی کوچکی در دهان آن ها وجود دارد. تخلیه چربی بوکال روشی کاملاً موثر برای افرادی است که از داشتن لپ های بزرگ ناراضی بوده و هیچ چاره ای به جز جراحی زیبایی برای آب نمودن چربی های داخل دهان خود ندارند. بوکال فت در واقع قسمتی از چربی قسمت زیر گونه می باشد که دکتر مرجان کفایی بهترین جراح عمومی پلاستیک در تهران و سایر پزشکان با کاهش حجم آن موجب مادلینگ صورت می شوند.

 

تخلیه چربی بوکال

 

تعریفی از تخلیه چربی بوکال

استخراج چربی صورت یکی دیگر از متدهای زیبایی چهره می باشد. که امروزه برای ایجاد کانتورینگ صورت و همچنین ایجاد برجستگی های گونه و یا کاهش ساز لب ها به کار می رود. به عبارت ساده تر صورت را به گونه مانکن ها به نمایش گذاشتن با انجام تخلیه چربی بوکال فت ممکن می باشد. این جراحی زیبایی به دلیل تغییرات زیبایی که در صورت به وجود می آورد از بهترین و پر طرفدارترین راه های زیبایی به شمار می رود که امروزه متقاضیان بسیاری را به خود اختصاص داده است. به یاد داشته باشید که چربی بوکال فت گاها حتی با دریافت برنامه غذایی اصولی و رعایت رژیم غذایی کاهش نخواهد یافت اما با انجام این فرآیند می توان به راحتی به نتیجه دلخواه خود دست یافت. اما به خاطر داشته باشید که برای انجام این روند بهتر است که خود را به دستان یک جراح با تجربه و ماهر بسپارید که پیامدهای ناخوشایندی را از روند پیش رو تجربه نکرده باشید.

تخلیه چربی بوکال برای آن دسته از افراد که صورتی لاغر دارند ممنوع است؟

خیر عزیزان بسیاری از متقاضیان جراحی بوکال فت برای استخوانی دیده شدن صورت خود درخواست انجام این روند را دارند. از همین رو تفاوتی ندارد که شما چهره ای پر یا لاغر دارید در هر صورت می توانید با انجام جراحی بوکال فت چربی های صورت را تخلیه کنید و شاهد نتیجه ای عالی باشید.

ناحیه برش در تخلیه چربی بوکال کجا می باشد ؟

این برش در بوکال فت در درون دهان ایجاد می شود. یک برش کوتاه به اندازه 2 تا 3 سانتی متر که پس از تخلیه چربی صورت بخیه زده شده و در مدت زمان مورد نیاز برای نقاهت به طور کامل بهبود می یابد. به یاد داشته باشید که این برش مانعی برای خوردن و آشامیدن نخواهد شد اما بهتر است که در این مدت زمان از غذاهای نرم و مقوی استفاده کنید که بتوانید به روند بهبود سرعت ببخشید.

علل ایجاد چربی لپ چه می باشد ؟

  • ژنتیک : برخی افراد به صورت ژنتیکی صورت های تپل تری دارند و بافت چربی در قسمت صورت آن ها بیشتر است.
  • اضافه وزن : با افزایش وزن و نداشتن رژیم غذایی سالم صورت نیز چاق می شود و چربی هایی در قسمت صورت تجمع پیدا می کند.
  • کم آبی : دهیدراته شدن بدن و کم آبی می تواند موجب مشکلات زیادی از جمله تجمع چربی ها در صورت شود.
  • مصرف زیاد الکل : نوشیدنی های الکلی و چای و قهوه در صورتی که بیش از اندازه مصرف شود، می تواند موجب کم آبی بدن شده و در نتیجه پف و چربی در صورت ایجاد خواهد شد.
  • ابتلا به بیماری خاص : برخی از بیماری ها مانند بیماری های کلیوی ، تیروئید و غیره می تواند موجب افزایش چربی ها در دهان شود.

نحوه جراحی تخلیه چربی بوکال

نکته ای که تاثیر بسزایی در دستیابی به نتیجه مطلوب در این روش زیبایی دارد انتخاب یک پزشک مجرب و متبحر می باشد که شما قبل از جراحی باید دقت بسیار زیادی را در انتخاب ایشان صرف نمایید. در این روش برشی بسیار کوچک و به اندازه نیم سانت در داخل دهان ایجاد شده و چربی طی پروسه ای حدوداً پانزده دقیقه ای و بدون نیاز به بیهوشی از دهان خارج شده و تخلیه می گردد. بعد از تخلیه چربی ، محل ایجاد برش با بخیه و نخ های سیلیکونی بسته شده و بعد از جراحی هیچگونه نشانه ای بر روی صورت فرد قابل مشاهده نخواهد بود. این جراحی زیبایی بسیار ایمن بوده و با عوارض خاصی جز مقداری ناراحتی و درد برای فرد همراه نیست که درد ناشی از جراحی را به راحتی و با مصرف مسکن های تجویز شده توسط پزشک می توان تسکین داد.

نکاتی در رابطه با برداشتن چربی بوکال

نکاتی که باید در رابطه با این جراحی زیبایی بدانید عبارتنداز:

  • برجستگی استخوان گونه با برداشتن چربی بوکال آشکارتر می گردد.
  • به هیچ عنوان نمی توان از روش لیپوساکشن برای تخلیه چربی بوکال بهره گرفت.
  • درست است که مدت زمان انجام این جراحی کوتاه بوده و برای انجام آن نیاز به بیهوشی نمی باشد اما این بدین معنی نیست که انجام این جراحی نیاز به تبحر خاصی نداشته و کاملاً بی خطر است. مهم ترین نکته در رابطه با این پروسه ، پیشگیری از آسیب رساندن به بافت های عضلانی و عصبی است. لذا در انتخاب پزشک خود نهایت دقت را صرف نمایید.

تخلیه چربی بوکال در تهران توسط دکتر مجان کفائی

 

 

آیا افراد لاغر می توانند از تخلیه چربی بوکال بهره ببرند ؟

بله حتی در افراد لاغری که تمایل به داشتن صورتی استخوانی دارند، می توان از این عمل برای تخلیه چربی های صورت استفاده کرد؛ زیرا در صورت های لاغر نیز چربی هایی وجود دارد.

افراد مناسب برای عمل تخلیه چربی بوکال

  • افرادی که از فرم صورت و چاقی آن راضی نیستند
  • افراد لاغری که تمایل به صورتی استخوانی دارند
  • در افراد بین 20 الی 60 سال در صورتی که از سلامت عمومی برخوردار باشند.

آیا بوکال فت به بستری شدن نیاز دارد ؟

همانطور که در پاراگراف دوره نقاهت مطالعه کرده اید می دانید که ، بوکال فت روش سرپایی است و به بستری شدن نیازی ندارد. بعد از انجام مراحل ابتدایی معاینه بالینی و تصمیم گیری نهایی برای انجام عمل بوکال فت ، یکسری توصیه های مفید و ضروری به بیماران داده می شود که به شرح زیر است :

  • مدت دو الی سه روز قبل از جراحی از استعمال دخانیات پرهیز کنید.
  • مصرف برخی داروها را نظیر انعقاد خون ( آسپرین ) به مدت هفت روز قطع شود.
  • در روز جراحی باید ناشتا باشید
  • روز قبل از جراحی استحمام کنید
  • بهداشت دهان و دندان رعایت شود
  • قبل از جراحی از دهان شویه استفاده کنید
  • یک نفر را با خود به عنوان همراه داشته باشید

ماندگاری بوکال فت چقدر است؟

در شرایطی که روش تخلیه با بوکال فت توسط پزشک مجرب و با سابقه به روش اصولی انجام بگیرد مدت زمان بیشتری نتایج را تثبیت نگاه می دارد. اما اگر هدفتان ماندگاری مادام است باید به عرض برسانیم که باید نکات مراقبت های بعد زا پروسه را به درستی انجام دهید تا نتیجه نهایی تغییری پیدا نکند و ماندگار باشد. یکی از فاکتور های مهم در تثبیت نتیجه به دست آمده از این روش ، حفظ وزن سالم و طبیعی است

عوارض عمل جراحی بوکال فت

انجام این پروسه اگر توسط پزشک حاذق و با تجربه انجام شود هیچگونه عارضه ای برای فرد در پی نخواهد داشت ، در نتیجه همواره تجربه و سابقه کاری متخصص همیشه در نتیجه نهایی تاثیر گذار خواهد بود. درست است که روش مذکور ایمن و کم تهاجم است اما نباید از عارضه های احتمالی آن چشم پوشی کرد و نادیده گرفت.

دوره نقاهت بعد از جراحی تخلیه چربی صورت

این عمل نیازی به بستری شدن ندارد و فرد بلافاصله بعد از عمل می تواند به منزل باز گردد. احساس درد و ناراحتی تا چند روز بعد از عمل طبیعی بوده که با مصرف مسکن ها قابل کنترل می باشد. در روزهای ابتدایی بعد از جراحی ممکن است جای زخم و بخیه خونریزی داشته باشد. جای برش های ایجاد شده در دهان بعد از مدتی به طور کامل از بین می رود و هیچگونه جای زخم و اسکاری باقی نمی ماند.

مراقبت های لازم بعد از تخلیه چربی بوکال

با انجام مراقبت ها بعد از جراحی می توانید به کوتاه تر شدن دوره نقاهت و به حداقل رساندن خطرات و عوارض بعد از جراحی بوکال فت کمک کنید. مراقبت های بعد از جراحی خوشبختانه بسیار راحت و آسان می باشد که در ادامه چند مورد از مهم ترین آن ها را بیان می کنیم:

  • لازم است در روزهای اولیه بعد از جراحی از غذاهای نرم و آبکی استفاده کنید تا کمترین استفاده را از فک و دهان خود داشته باشید.
  • بعد از مصرف هرگونه مواد غذایی و آشامیدنی لازم است فضای داخل دهان را با سرم های مخصوص شست و شو دهید.
  •  بعد از تخلیه چربی بوکال داروهای تجویز شده و آنتی بیوتیک ها را سر موقع مصرف کنید.
  • برای استراحت کردن و خوابیدن لازم است سر خود را بالا بگیرید تا نواحی جراحی شده تا زمان بهبودی فشاری را به شما وارد نکند. استفاده از دو بالش در زیر سر توصیه می شود.
  • از مصرف سیگار و نوشیدنی های الکلی تا زمان بهبودی کامل پرهیز کنید.
  • به هیچ عنوان با زبان بخیه و محل زخم ها را لمس نکنید. باید مراقب بخیه و زخم های خود باشید تا تحریک نشوند.
  • می توانید از گن های مخصوص صورت برای کاهش میزان تورم در صورت استفاده کنید. توصیه می شود به مدت یک هفته بعد از جراحی از این گن ها استفاده نمایید.
  • برای پیشگیری از عفونت زخم ها مصرف آنتی بیوتیک ها و استفاده از دهانشویه ضروری می باشد.
  • از انجام فعالیت های شدید و ورزش هایی که ممکن است به صورت شما ضربه وارد شود خودداری کنید. برای بازگشت به فعالیت های ورزشی بهتر است تا زمان بهبودی زخم ها صبر کنید .

هزینه جراحی تخلیه چربی بوکال

یکی از فاکتور های مهم در انتخاب یک متد زیبایی هزینه نهایی آن است. از آنجایی که اصولا بیمه ها تنها هزینه روند درمان را پرداخت می کنند روش های زیبایی عمدتا شامل بیمه نمی شوند و خود فرد بایستی تمام قیمت نهایی را پرداخت کند که این امر باعث شده دانستن هزینه نهایی بوکال فت اهمیت بسیاری برای افراد داشته باشد. شایان ذکر است که نرخ نهایی برای هر فرد به نسبت میزان تغییرات اعمال شده متفاوت است در نتیجه نمی توان هزینه را به طور کلی اعلام کرد و بایستی با توجه به یکسری ریز فاکتور حدودا متوجه نرخ نهایی پروسه شوید. این پروسه به یکسری علل وابسته است که این دلایل بر قیمت نهایی نیز تاثیر گذار است. عوامل موثر بر میزان هزینه به شرح زیر است :

  • مقدار حجم چربی برداشته شده از فرد
  • وسعت و گسترش کار انجام شده
  • فرم نهایی خواسته شده توسط شخص متقاضی
  • محل کلینیک از لحاظ جغرافیایی
  • دستمزد متخصص