درباره مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس : بوتاکس ماده ای سمی است که استفاده از دوز پایین و کنترل شده آن کاربردهای زیادی در علم پزشکی و به خصوص زیبایی دارد. از جمله محبوب ترین کاربردهای بوتاکس می توان به برطرف کردن خطوط و چین و چروک های ناشی از افزایش سن اشاره نمود.

با انجام این روش جوانسازی پوست همچنین می توان ابروها را بالا برد، روند تعریق در افراد را برای مدتی کاهش داد یا آن را به طور کامل برطرف کرد.

با اینکه تزریق بوتاکس به دلیل عدم نیاز به بیهوشی و برش زدن پوست روشی ساده به نظر می رسد اما پزشک در صورتی قادر به رقم زدن نتایج درخشان از آن خواهد بود که کاملاً بر تکنیک های خاص این روش مسلط باشد. از همین رو باید قبل از تزریق بوتاکس ، زمان زیادی را صرف شناخت پزشکان خوب شهر خود نموده و بهترین آن ها را انتخاب نمایید.

البته نباید از نقش زیاد مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس بر نتیجه این روش زیبایی نیز غافل شد. به دلیل اهمیت بسیار زیاد این نکات مراقبتی در ذیل تعدادی از مهم ترین و موثرترین آن ها را برای تان آورده ایم.

 

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

 

نکات و مراقـبت های بعد از تزریق بوتاکس

توجه و رعایت دقیق این دستورالعمل ها موجب می شود تا روند بهبودی به سرعت و بهترین شکل ممکن سپری شود، بهترین نتایج از تزریق بوتاکس برای افراد حاصل شده و از بروز عارضه های جدی در فرد جلوگیری شود.

  • به هیچ عنوان ناحیه ای که در آن تزریق صورت گرفته است را لمس و دستکاری نکنید.
  • به مدت 24 ساعت از ماساژ دادن موضع تحت درمان خودداری نمایید؛ ماساژ دادن موجب انتقال و جابجایی ماده بوتاکس شده و نتیجه را تحت تاثیر قرار می دهد.
  • تا مدت زمانی که پزشک برای تان تعیین کرده است از مصرف دخانیات و نوشیدنی های حاوی الکل که موجب کند شدن روند بهبودی می شوند خودداری کنید.
  • طی روزهای ابتدایی فعالیت های سنگین انجام ندهید.
  • به هیچ عنوان پوست موضع تحت تزریق را با استفاده از روش های شیمیایی یا روش هایی همچون میکرودرم لایه برداری نکنید.
  • به مدت 4 ساعت از دراز کشیدن و خوابیدن که ممکن است موجب جابجایی ماده تزریق شده شود اجتناب نمایید.
  • فرد بلافاصله بعد از تزریق مجاز به حمام کردن است. تنها نکته ای که در رابطه با این موضوع باید رعایت شود عدم استحمام با آب خیلی داغ می باشد چرا که موجب تغییر حالت ماده بوتاکس می شود.
  • به مدت حداقل 7 روز در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگرفته و به مکان های خیلی گرمی همچون سونا و جکوزی نروید.